Seznam předmětů studijního oboru Veterinářství
1. ročník – zimní období
Anatomie zvířat I
Cílem předmětu Anatomie zvířat I je, aby se student orientoval v anatomické terminologii, uměl používat anatomické názvosloví, pojmenovat anatomické struktury pasivního a aktivního pohybového aparátu, byl schopen vysvětlit mechaniku pohybu a uměl aplikovat teoretické znalosti na modelech a preparátech kostí, kloubů a svalů. Na tento předmět navazuje předmět Anatomie II. V rámci cvičení bude student seznamován s anatomickými strukturami a názvoslovím na anatomických modelech. Dále bude k dispozici interaktivní vybavení pro lepší pochopení prostorových projekcí.
1. Anatomická terminologie
2. Kosti, struktura
3. Kostra osová, mezidruhové rozdíly
4. Kostra hrudní končetiny, mezidruhové rozdíly
5. Kostra pánevní končetiny, mezidruhové rozdíly
6. Spojení kostí, mezidruhové rozdíly
7. Svaly, struktura
8. Svaly hlavy, krku, mezidruhové rozdíly
9. Svaly hřbetní, hrudní, břišní, mezidruhové rozdíly
10. Svaly hrudní končetiny, mezidruhové rozdíly
11. Pohybové funkce hrudní končetiny, mezidruhové rozdíly
12. Svaly pánevní končetiny, mezidruhové rozdíly
Biologie zvířat
Cílem předmětu Biologie zvířat je, aby student získal znalosti o charakteristice a chemickém složení živých soustav, pochopil princip fungování syntézy nukleových kyselin a tvorby bílkovin, byl schopen vysvětlit rozdíl mezi nebuněčnými a buněčnými organismy, mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou, byl schopen vysvětlit životní cyklus buněk a jeho jednotlivé fáze, kultivaci a očkovací techniky bakteriální buňky, uměl aplikovat teoretické znalosti při praktických laboratorních technikách, na základě získaných znalostí pochopil principy diferenciace buněk a získal znalosti o systematice a charakteristice zoologického systému.
1. Živá hmota
2. Nebuněčné organismy
3. Buněčné organismy – prokaryontní buňka
4. Stavba bakteriální buňky
5. Tvar bakteriální buňky
6. Význam a výživa bakteriální buňky
7. Kultivace bakteriální buňky
8. Stavba, výskyt a klasifikace buňky sinic
9. Buněčné organismy – eukaryontní buňky
10. Životní cyklus buněk
11. Genetická informace a její exprese
12. Diferenciace buněk
13. Zoologický systém
Fyziologie zvířat I
Cílem předmětu Fyziologie zvířat I je, aby student získal znalosti k pochopení fungování těla zvířat – jednotlivých tkání, orgánů, systémů a organismu jako celku, uměl vysvětlit obecné zákonitosti fyziologických dějů, souvislosti a vztahy mezi chemickými, fyzikálními a biologickými faktory životních procesů, byl schopen provádět práci se zvířetem, klinické sledování a aby aplikoval teoretické znalosti při praktickém vyšetřování funkcí orgánových systémů. Na tento předmět navazuje předmět Fyziologie zvířat II.
1. Úvod do obecné fyziologie
2. Buňka
3. Tkáň
4. Kosti, svaly
5. Krev
6. Imunitní systém
7. Kardiovaskulární systém, srdce
8. Respirační systém
9. Gastrointestinální systém
10. Uropoetický systém
11. Metodologie
12. Klinické sledování, statistiky, závěry
Environmentální výchova
Environmentální výchova je jedním ze základních pilířů vzdělávání ve skupině škol PRIGO. Výchova k trvalé udržitelnosti a ekologická výchova provází všechny vzdělávací stupně a je nedílnou součástí vzdělávacích programů i v oborech VOŠ. Cílem předmětu Environmentální výchova je seznámit studenty s co nejširším pojetím často různících se přístupů reagujících na problémy v hledání koexistence mezi lidskou společností a přírodou. Jednotlivé oblasti jsou dávány do kontextu tak, aby studenti byli schopni získané informace poutavou formou předávat předškolním dětem a cíleně tak v dětech probouzet etickou dimenzi jejich chování k přírodě, budovat jejich hodnoty, postoje a pozitivní činnosti. Velký důraz je kladen na formu, jakou jsou informace o otázkách životního prostředí předávány dětem předškolního věku. Jedná se zejména o ilustrace, názorné ukázky, pohádky, příběhy a práci s dětskou fantazií. Velmi důležitá je i zpětná vazba dětí a jejich zapojení do činností.
1. Ekonomický růst a ekonomický rozvoj (zdroje, faktory, hranice)
2. Trvale udržitelný rozvoj
3. Ukotvení ochrany přírody v legislativě České republiky
4. Environmentální výchova a její složky
5. Životní prostředí
6. Obnovitelné a neobnovitelné zdroje
7. Ochrana přírody
8. Energie (šetření, alternativní zdroje), její čerpání a dopad na životní prostředí
9. Odpadové hospodářství a alternatívní využití odpadů
10. Změny klimatu v předindustriální a industriální době v kontextu lidské aktivity
11. Ozonová díra, odlesňování, emise a další dopady lidské činnosti
12. Individuální možnosti ochrany přírody
13. Stav životního prostředí v globálním měřítku
Cizí jazyk A I (angličtina)
Předměty Cizí jazyk A I – VI – Angličtina jsou vyučovány v šesti po sobě jdoucích obdobích (první až třetí ročník). Cílem předmětů je doplnit a prohloubit systém jazykového vzdělávání, rozvíjet znalosti a kompetence studenta v oblasti anglického jazyka získané na střední škole směrem k vyšší úrovni, získat jazykové a stylistické schopnosti a dovednosti a jim odpovídající komunikativní kompetence se zaměřením na odbornou veterinární tematiku a vytvořit předpoklady pro pohotové a bezproblémové používání jazyka při výkonu povolání, komunikaci s majiteli zvířat, spolupracovníky, pro práci s autentickými materiály ze zemí studovaného jazyka a pro další vzdělávání a růst ve zvoleném oboru. Hlavní prioritou předmětů je zaměření na praktický jazyk, a to zejména na mluvený projev, jeho srozumitelnost a plynulost, schopnost reagovat v běžných situacích v soukromém i profesním životě. Cílem výuky je zdokonalit výslovnost, porozumění psanému textu i mluvenému projevu, slovní zásobu a gramatickou vybavenost studenta, a to na úroveň, která mu zajistí nejlepší možné uplatnění v praxi. V hodinách cizího jazyka je důraz kladen na praktické dovednosti studentů (psaní životopisu, motivačního dopisu, využití ‚soft skills‘ v profesním životě apod.), stejně tak jako i na schopnost studentů vytvářet prezentace v anglickém jazyce, které jsou zaměřené na témata související s odbornou tématikou probíranou v hodinách cizího jazyka. Studenti jsou v rámci výuky děleni do skupin, ve kterých se pomocí simulovaných konverzací (tj. „role-play“) učí reagovat na běžné životní situace. Studenti na základě probírané problematiky řeší případové studie, při nichž společně řeší reálné problémy pomocí kompromisů a dohod. Při řešení problémů jsou simulovány běžné situace, což jim do značné míry může v budoucnu usnadnit vstup na trh práce. Studenti mají během studia možnost získat osvědčení o státní jazykové zkoušce z anglického jazyka. VOŠ PRIGO rozvíjí spolupráci se zahraničními školami tak, aby studenti mohli formou stáží či výměnných pobytů prohlubovat znalosti cizího jazyka v reálných situacích. Po absolvování předmětů student rozvine a upevní lexikální a frazeologické jednotky obecného jazyka, základní jazykové kompetence, především komunikaci a čtení s porozuměním, formy ústního projevu – diskuse, prezentace, upevní odbornou slovní zásobu z veterinární oblasti, bude komunikovat se zahraničním klientem (majitelem zvířat) a veterinárním personálem, bude formulovat jasně a srozumitelně své myšlenky, diskutovat, navrhovat a zdůvodňovat řešení, argumentovat, popíše nebo vysvětlí děj, budedodržovat jazykovou a stylistickou normu, pracovat efektivně s různými zdroji informací, orientovat se v anglicky psané dokumentaci, plynně konverzovat na témata z běžného, osobního i pracovního života, číst s porozuměním cizojazyčný odborný text a získávat z něj informace, zpracovávat písemnosti z oblasti běžného, osobního i pracovního života, racionálně se učit cizí jazyk, plánovat a koordinovat své učení, soustavně pracovat, logicky uvažovat, pěstovat jasné vyjadřování a objektivně posuzovat své výkony, umět přijímat oprávněnou kritiku svých nedostatků jako stimul pro své další zdokonalování a osobní růst.
1. Jazykové prostředky – výslovnost, slovní zásoba, grafická podoba jazyka, pravopis, procvičování vybraných gramatických struktur
2. Řečové dovednosti – poslech s porozuměním, čtení a práce s textem, produktivní řečové dovednosti tecpísemné i ústní, překlad
3. Odborné tematické okruhy – veterinární péče, péče o zvířata, chov a výživa zvířat, druhy krmiv, dávkování, uchovávání krmiv, vybrané aspekty terapie zvířat
4. Tematické okruhy – osobní údaje, rodina, přátelé, jídlo a pití, bydlení, každodenní život, komunikační situace (získávání a předávání informací, např. uvedení do společnosti, jednoduchý popis apod.), objednání jídla v restauraci, běžná konverzace s partnerem, volnýčas
5. Poznatky o zemích – vybrané poznatky všeobecného charakteru k poznání zemí příslušné jazykové oblasti
Latina
Cílem předmětu Latina je, aby student získal základy latinského jazyka potřebné pro studium odborných předmětů, byl schopen pochopit odborný jazykový projev a orientovat se v latinské terminologii lexika veterinární medicíny.
1. Základní gramatické kategorie, výslovnost, přízvuk, délka a struktura víceslovných termínů
2. Substanstiva a adjektiva 1.- 5. deklinace, předložky
3. Substantiva 3. deklinace – imparisyllaba, parisyllaba, Adjektiva 3. deklinace
4. Stupňování adjektiv, číslovky
5. Slovesa – základní tvary používané v lékařské receptuře
6. Slovotvorba – zákonitosti derivace, produktivní latinské a řecké prefixy a sufixy
7. Slovotvorba – pravidla kompozice, nejužívanější latinské a řecké komponenty
8. Stavba receptu, pitevní diagnózy, odborné termíny klinicko-patologické
9. Latinská terminologie I – kostry savců, svaly savců
10. Latinská terminologie II – vylučovací a kardiovaskulární soustavy savců
11. Latinská terminologie III – dýchací a nervové soustavy savců
12. Práce s odborný textem, překlady z latiny
Biofyzika
Cílem předmětu Základy biofyziky je, aby byl student schopen porozumět a vysvětlit biofyzikální principy a zákony, porozuměl principům nejdůležitějších přístrojů používaných ve veterinárním lékařství, osvojil si zásady bezpečného používání přístrojů mechanického, elektromagnetického i světelného charakteru, ionizujícího záření, byl schopen pochopit principy některých fyziologických procesů a jejich ovlivnění vnějšími fyzikálními podmínkami.
1. Úvod do lékařské biofyziky
2. Biologické účinky ionizujícího záření
3. Termodynamické zákony a entropie
4. Biofyzika biologických membrán
5. Biofyzika kardiovaskulárního systému
6. Biofyzika respiračního systému
7. Biofyzikální funkce smyslových receptorů
8. Účinky mechanických sil a akustických polí na živé systémy
9. Biologické účinky elektromagnetických polí a neionizujícího záření
10. Fyzikální principy lékařské techniky
11. Lékařství a technika
1. ročník – letní období
Anatomie zvířat II
Předmět Anatomie zvířat II navazuje svým obsahem na předmět Anatomie zvířat I. Cílem předmětu Anatomie zvířat II je, aby byl student schopen rozpoznat a pojmenovat základní struktury gastrointestinálního traktu, dýchací soustavy, kardiovaskulárního systému, urogenitálního systému, pojmenovat anatomické struktury periferního i centrálního nervového systému, žláz s vnitřní sekrecí, smyslových orgánů, aplikovat získané znalosti na činnost aktivního i pasivního aparátu, vysvětlit interakci jednotlivých orgánů, aby uměl aplikovat teoretické znalosti při praktických cvičeních na anatomických preprátech a získal teoretické znalosti i praktické dovednosti pro studium preklinických i klinických oborů. V rámci cvičení bude student seznamován s anatomickými strukturami a názvoslovím na anatomických modelech. Dále bude k dispozici interaktivní vybavení pro lepší pochopení prostorových projekcí.
1. Gastrointestinální systém
2. Dýchací systém
3. Kardiovaskulární systém
4. Urogenitální systém
5. Nervový systém
6. Žlázy s vnitřní sekrecí
7. Kůže
8. Interakce orgánů a jednotlivých soustav
9. Propojení jednotlivých orgánových soustav s pasivní i aktivní složkou pohybové soustavy
Fyziologie zvířat II
Předmět Fyziologie zvířat II svým obsahem navazuje na předmět Fyziologie zvířat I. Cílem předmětu Fyziologie zvířat II je prohloubení znalostí studenta potřebných k pochopení fungování těla zvířat – jednotlivých tkání, orgánů, systémů a organismu jako celku. Student bude umět vysvětlit souvislosti a vztahy mezi chemickými, fyzikálními a biologickými faktory životních procesů, obecné zákonitosti fyziologických dějů, provádět práci se zvířetem, klinické sledování a aplikovat teoretické znalosti při praktickém vyšetřování funkcí orgánových systémů.
1. Nervový systém
2. Endokrinní žlázy
3. Chování
4. Vrozené faktory
5. Získané faktory
6. Fyziologie kůže
7. Kožní deriváty
8. Termoregulace
9. Regulace tělesné teploty
10. Hypertermie
11. Hypotermie
12. Reakce a adaptace na zátěž
13. Fyziologické odlišnosti při vývoji organismu a vlivy zevního prostředí na výkonnost
14. Metodologie
Biochemie
Cílem předmětu Biochemie je, aby student získal znalosti k pochopení struktury biologicky významných látek – jednotlivých skupin, systémů a jejich vzájemné propojení v organismu, byl schopen vysvětlit chemické, fyzikálně-chemické a biochemické děje, obecné zákonitosti fyziologických dějů a aplikovat teoretické znalosti v laboratorní praxi.
1. Úvod do biochemie
2. Enzymy
3. Vitamíny
4. Hormony
5. Mechanismy účinku
6. Metabolismus
7. Nukleové kyseliny
8. Lipidy
9. Sacharidy
10. Bílkoviny
11. Biochemie svalů
Histologie
Cílem předmětu Histologie je, aby student uměl popsat a vysvětlit stavbu a funkci buňky, základní charakteristiky epitelové tkáně, základní princip a funkci pojivových tkání a strukturní charakteristiku svalové tkáně, mechanismus svalové kontrakce, stavbu a funkci nervové tkáně, byl schopen identifikovat základní typy tkání v histologických řezech a uměl aplikovat teoretické znalosti při provádění základních mikroskopických technik.
1. Základy mikroskopování
2. Cytologie
3. Tkáň
4. Embryologie
5. Mikroskopická anatomie
Biomechanika
Cílem předmětu Biomechanika je, aby byl student schopen porozumět a vysvětlit základní mechanické zákony a principy, syntetizovat tyto znalosti s vědomostmi získanými v biologických disciplínách a aplikovat získané poznatky na pohybový systém zvířete.
1. Základy biomechaniky
2. Biologický základ biomechaniky
3. Mechanické vlastnosti biomateriálů
4. Biomechanika řídícího subsytému
5. Biomechanika pohybu
Cizí jazyk A II (angličtina)
Předměty Cizí jazyk A I – VI – Angličtina jsou vyučovány v šesti po sobě jdoucích obdobích (první až třetí ročník). Cílem předmětů je doplnit a prohloubit systém jazykového vzdělávání, rozvíjet znalosti a kompetence studenta v oblasti anglického jazyka získané na střední škole směrem k vyšší úrovni, získat jazykové a stylistické schopnosti a dovednosti a jim odpovídající komunikativní kompetence se zaměřením na odbornou veterinární tematiku a vytvořit předpoklady pro pohotové a bezproblémové používání jazyka při výkonu povolání, komunikaci s majiteli zvířat, spolupracovníky, pro práci s autentickými materiály ze zemí studovaného jazyka a pro další vzdělávání a růst ve zvoleném oboru. Hlavní prioritou předmětů je zaměření na praktický jazyk, a to zejména na mluvený projev, jeho srozumitelnost a plynulost, schopnost reagovat v běžných situacích v soukromém i profesním životě. Cílem výuky je zdokonalit výslovnost, porozumění psanému textu i mluvenému projevu, slovní zásobu a gramatickou vybavenost studenta, a to na úroveň, která mu zajistí nejlepší možné uplatnění v praxi. V hodinách cizího jazyka je důraz kladen na praktické dovednosti studentů (psaní životopisu, motivačního dopisu, využití ‚soft skills‘ v profesním životě apod.), stejně tak jako i na schopnost studentů vytvářet prezentace v anglickém jazyce, které jsou zaměřené na témata související s odbornou tématikou probíranou v hodinách cizího jazyka. Studenti jsou v rámci výuky děleni do skupin, ve kterých se pomocí simulovaných konverzací (tj. „role-play“) učí reagovat na běžné životní situace. Studenti na základě probírané problematiky řeší případové studie, při nichž společně řeší reálné problémy pomocí kompromisů a dohod. Při řešení problémů jsou simulovány běžné situace, což jim do značné míry může v budoucnu usnadnit vstup na trh práce. Studenti mají během studia možnost získat osvědčení o státní jazykové zkoušce z anglického jazyka. VOŠ PRIGO rozvíjí spolupráci se zahraničními školami tak, aby studenti mohli formou stáží či výměnných pobytů prohlubovat znalosti cizího jazyka v reálných situacích. Po absolvování předmětů student rozvine a upevní lexikální a frazeologické jednotky obecného jazyka, základní jazykové kompetence, především komunikaci a čtení s porozuměním, formy ústního projevu – diskuse, prezentace, upevní odbornou slovní zásobu z veterinární oblasti, bude komunikovat se zahraničním klientem (majitelem zvířat) a veterinárním personálem, bude formulovat jasně a srozumitelně své myšlenky, diskutovat, navrhovat a zdůvodňovat řešení, argumentovat, popíše nebo vysvětlí děj, budedodržovat jazykovou a stylistickou normu, pracovat efektivně s různými zdroji informací, orientovat se v anglicky psané dokumentaci, plynně konverzovat na témata z běžného, osobního i pracovního života, číst s porozuměním cizojazyčný odborný text a získávat z něj informace, zpracovávat písemnosti z oblasti běžného, osobního i pracovního života, racionálně se učit cizí jazyk, plánovat a koordinovat své učení, soustavně pracovat, logicky uvažovat, pěstovat jasné vyjadřování a objektivně posuzovat své výkony, umět přijímat oprávněnou kritiku svých nedostatků jako stimul pro své další zdokonalování a osobní růst.
1. Jazykové prostředky – výslovnost, slovní zásoba, grafická podoba jazyka, pravopis, procvičování vybraných gramatických struktur
2. Řečové dovednosti – poslech s porozuměním, čtení a práce s textem, produktivní řečové dovednosti písemné i ústní, překlad
3. Odborné tematické okruhy – anatomie a fyziologie zvířat, detailní popis jednotlivých systémů, propedeutika, terapeutické pomůcky, patologie, odborná slovní zásoba, vybrané aspekty terapie zvířat
4. Tematické okruhy – telefonování do zahraničí, přijímání a zanechávání vzkazů, sjednání a odvolání schůzky, rezervace hotelu, popis hotelu a jeho služby, technika v našem životě, popis částí počítače, počítačová a internetová terminologie
5. Poznatky o zemích-vybrané poznatky všeobecného charakteru k poznání zemí příslušné jazykové oblasti
Příprava na praxi
Odborné praxe studentů jsou integrální součástí studia. Spolu s teoretickou výukou tvoří základ přípravy studentů pro jejich povolání. Před započetím povinné praxe je však studenty náležitě připravit. Studenti se před začátkem odborné praxe teoreticky seznámí s jednotlivými pracovišti a prací, která je bude na těchto pracovištích čekat. Je nezbytné, aby studenti měli alespoň základní představu o většině situací, které je mohou při praxi potkat, aby byli schopni patřičně na tyto situace reagovat.
Seznámení studentů s typy pracovišť:
Vzdělávací sektor – VFU Brno
Státní sektor – SVS, VUVEL, USKVBL,
Soukromý sektor – veterinární pracoviště, útulky, záchranné stanice
Farmy
2. ročník – zimní období
Chov a výživa zvířat I
V tomto předmětu se studenti seznámí se základními principy výživy zvířat. Získají informace o složení krmiv a o odlišnostech v trávení jednotlivých druhů živočichů, které jim umožní pochopit systém krmení zvířat. Po absolvování tohoto předmětu se budou studenti orientovat ve způsobech chovu zvířat s ohledem na produkční intenzitu chovu a welfare.
1. Chemické složení krmiv
2. Klasifikace druhů krmiv
3. Krmná dávka, krmná norma
4. Metabolismus a trávení přežvýkavců
5. Metabolismus a trávení monogastrů
6. Metabolismus a trávení ptáků, plazů a ryb
Patologická morfologie
Cílem předmětu Patologická morfologie je, aby si student osvojil teoretické poznatky o patologické morfologii, orientoval se v patologických precesech probíhajících v organismu zvířete a byl schopen charakterizovat základní patologické změny. Cvičení z oboru patologická morfologie se bude opírat o histologická vyšetření patologických nálezů a preparáty budou zakonzervovány fixačními činidly. Živočišný materiál bude zakoupen jako běžné potraviny živočišného původu, a tak s nimi bude nakládáno. Odpad bude zlikvidován klasickou cestou.
1. Obecná patologie
2. Metody patologie
3. Nemoc
4. Regresivní změny
5. Progresivní změny
6. Hypertrofie
7. Hyperplazie
8. Metaplazie
9. Dysplazie
Patologická fyziologie I
Cílem předmětu Patologická fyziologie I je, aby se student orientoval v patologických poruchách jednotlivých systémů, byl schopen aplikovat teoretické poznatky o patologických procesech v souvislostech s klinickými metodami vyšetřování a teoretické znalosti při praktickém pitevním cvičení. Na tento předmět navazuje svým obsahem předmět Patologická fyziologie II. Cvičení z oboru patologická fyziologie se budou opírat o praktickou výuku pomocí přístrojového vybavení – mikroskop, fonendoskopy, burker. komůrky, ekg, holter, tlakoměr, eeg, dopler usg.
1. Onemocnění srdce, oběhu krve a lymfy
2. Onemocnění dýchacího traktu
3. Onemocnění zažívacího traktu
4. Patologie močového ústrojí
5. Patologie pohlavního ústrojí
Mikrobiologie a parazitologie
Cílem předmětu Mikrobiologie a parazitologie je, aby byl student schopen porozumět a vysvětlit proces šíření nákazy a faktory ovlivňující přenos kontaktních nemocí, dále orientovat se v problematice původců infekčních a parazitárních onemocnění a uměl aplikovat teoretické znalosti při provádění základních mikroskopických technik.
1. Základní pojmy
2. Spolupráce s obory klinické medicíny
3. Mikrobiologické a parazitologické techniky
4. Speciální mikrobiologie
5. Klinická parazitologie
Klinická propedeutika I
Cílem předmětu Klinická propedeutika I je, aby byl student schopen odebírání a zápisu zdravotní dokumentace, zvládnout teoretické a metodologické poznatky vyšetřovacích metod, orientovat se v základních vyšetřovacích technikách zvířat, uměl aplikovat poznatky teorie při praktickém vyšetření zvířete a prakticky zvládat vyšetřovací metody u pacienta s patologickým stavem. Na tento předmět navazuje předmět Klinická propedeutika II. Základem předmětu je v rámci cvičení klinické, neinvazivní vyšetření zvířat, součástí cvičení je praktický nácvik těchto dovedností.
1. Základy ošetřovatelství
2. Přístup k pacientovi
3. Základy klinického vyšetření
4. Všeobecné vyšetření zvířete
5. Preklinické metody vyšetření
6. Laboratorní vyšetření
7. Akutní a chronické onemocnění a vliv rehabilitace
Cizí jazyk A III (angličtina)
Předměty Cizí jazyk A I – VI – Angličtina jsou vyučovány v šesti po sobě jdoucích obdobích (první až třetí ročník). Cílem předmětů je doplnit a prohloubit systém jazykového vzdělávání, rozvíjet znalosti a kompetence studenta v oblasti anglického jazyka získané na střední škole směrem k vyšší úrovni, získat jazykové a stylistické schopnosti a dovednosti a jim odpovídající komunikativní kompetence se zaměřením na odbornou veterinární tematiku a vytvořit předpoklady pro pohotové a bezproblémové používání jazyka při výkonu povolání, komunikaci s majiteli zvířat, spolupracovníky, pro práci s autentickými materiály ze zemí studovaného jazyka a pro další vzdělávání a růst ve zvoleném oboru. Hlavní prioritou předmětů je zaměření na praktický jazyk, a to zejména na mluvený projev, jeho srozumitelnost a plynulost, schopnost reagovat v běžných situacích v soukromém i profesním životě. Cílem výuky je zdokonalit výslovnost, porozumění psanému textu i mluvenému projevu, slovní zásobu a gramatickou vybavenost studenta, a to na úroveň, která mu zajistí nejlepší možné uplatnění v praxi. V hodinách cizího jazyka je důraz kladen na praktické dovednosti studentů (psaní životopisu, motivačního dopisu, využití ‚soft skills‘ v profesním životě apod.), stejně tak jako i na schopnost studentů vytvářet prezentace v anglickém jazyce, které jsou zaměřené na témata související s odbornou tématikou probíranou v hodinách cizího jazyka. Studenti jsou v rámci výuky děleni do skupin, ve kterých se pomocí simulovaných konverzací (tj. „role-play“) učí reagovat na běžné životní situace. Studenti na základě probírané problematiky řeší případové studie, při nichž společně řeší reálné problémy pomocí kompromisů a dohod. Při řešení problémů jsou simulovány běžné situace, což jim do značné míry může v budoucnu usnadnit vstup na trh práce. Studenti mají během studia možnost získat osvědčení o státní jazykové zkoušce z anglického jazyka. VOŠ PRIGO rozvíjí spolupráci se zahraničními školami tak, aby studenti mohli formou stáží či výměnných pobytů prohlubovat znalosti cizího jazyka v reálných situacích. Po absolvování předmětů student rozvine a upevní lexikální a frazeologické jednotky obecného jazyka, základní jazykové kompetence, především komunikaci a čtení s porozuměním, formy ústního projevu – diskuse, prezentace, upevní odbornou slovní zásobu z veterinární oblasti, bude komunikovat se zahraničním klientem (majitelem zvířat) a veterinárním personálem, bude formulovat jasně a srozumitelně své myšlenky, diskutovat, navrhovat a zdůvodňovat řešení, argumentovat, popíše nebo vysvětlí děj, budedodržovat jazykovou a stylistickou normu, pracovat efektivně s různými zdroji informací, orientovat se v anglicky psané dokumentaci, plynně konverzovat na témata z běžného, osobního i pracovního života, číst s porozuměním cizojazyčný odborný text a získávat z něj informace, zpracovávat písemnosti z oblasti běžného, osobního i pracovního života, racionálně se učit cizí jazyk, plánovat a koordinovat své učení, soustavně pracovat, logicky uvažovat, pěstovat jasné vyjadřování a objektivně posuzovat své výkony, umět přijímat oprávněnou kritiku svých nedostatků jako stimul pro své další zdokonalování a osobní růst.
1. Jazykové prostředky – výslovnost, slovní zásoba, grafická podoba jazyka, pravopis, procvičování vybraných gramatických struktur
2. Řečové dovednosti – poslech s porozuměním, čtení a práce s textem, produktivní řečové dovednosti písemné i ústní, překlad
3. Odborné tematické okruhy – nemoci zvířat, rozdělení, symptomy, charakterist